Monday 16 December 2019

Training di UTS Marketing Solution

Hi assalamualaikum, dah lama aku tak bersiaran . Welcome back gais!

Sangat sibuk semenjak ni. Okay today I nak share dengan korang pasal company yang aku pernah kerja.
Ada yang pernah kerja di UTS?

Aku dah 2 bulan kerja di UTS. Act uts bukan la macam yang diceritakan umum. So far aku kerja situ okay ja. Experience semua tu. So harini aku nak cerita dekat korang pengalaman aku training for 1 week di uts.

Aku pergi iv di Akademi Etiqa dan alhamdulillah rezeki aku dapat dan 17/9/2019 aku kena pergi training selama seminggu di Bangunan KWSP dekat area Raja Chulan tu. And aku sorang2 je. Mindset nanti dekat sana aku cari la geng. Hahaha. Positive sgt shaa. Haha. So first day aku tu ramai juga la yang masuk training. Dan dah jumpa geng. Yeyyy! Takdalaa krikkrik sangat hidup.
Disitu position as telemarketing. Yess! You kena call orang. Aku ni bukan dari bidang tu. Tapi bila dah masuk. I like pulakk. Tibee jadi macam satu experience untuk kita cuba sesuatu benda yang baru.

Training satu hari ke?
- Yes, whole day, time office hour. Masuk 9.30pm - 6.30pm.

Belajar apa masa training?
- First day till 3rd day korang akan belajar pasal "apa itu insurance", jenis2 insurance etc etc. And the ada assesment, (yes,kita jual product okay,sales!) But for me, if you want you can continue untuk teruskan perjalanan ni. hari ke 4 dan ke 5 kita ada role play. Macam exam la. Trainer akan test korang untuk bercakap macam mana korang nak present di call floor nanti. If pass awak akan bekerja, buat la sampai pass (tapi selalunya akan pass semua, InshaaAllah).

Dan aku sangat enjoy training kat situ sebab my batch sangat2 happening. Trainer best! Sporting. Time makan 1.30 ke 2.30. Korang boleh makan dekat cafe KWSP. Situ aku suka sangat makanan dia. Sedap! Tekak aku la mengatakan sedap. Korang tak tahu la macam mana. Dan kalau korang rasa nak jimat-jimat, korang boleh try makan dekat cafe di bangunan Ambank.Situ ada pelbagai makanan . Banyak pilihan sikit la. So masuk situ kena register di receiptionist dulu yaa baru naik ke cafe Ambank. Dan situ murah. RM5 boleh dapat. Air free. Jimat!

Training aku seminggu . Aku masuk selasa sebab isnin cuti Hari Malaysia. Dan aku habis hari Jumaat. MAsa training dapat rehat 2 jam unuk kaum Hawa juga .Hari isnin aku start masuk floor. dan 1 weeks still training dekat call floor. Dekat situ nanti team leader akan guide korang cara nak guna system dan sebagainya. No worries! Korang ada 1 weeks untuk belajar. Dan kejar la buat sales banyak2. Best situ kalau korang lama-lama korang siap boleh hafal lagi script dan lama2 dapat build korang punya communication skill.

My friend masa training

So untuk korang yang nak tanya apa-apa pasal ni korang boleh direct dm shaa dekat ig or pm messenger di fb because shaa jarang on blog ni. Dan jangan lupa FOLLOW SHA okay!

Goodluck for your interview!

4 comments:

  1. thank you very much sis.are you still working there

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. nak tanya tmpat kerja at situ bnyak tekanan tak??
    boleh share sebab sya masuk kerja awal bulan 10 nti..mintak penjelasan a to z?

    ReplyDelete

 
Copyright © 2019 BLOG CIK SYAA. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.