Sunday 7 July 2019

Hadiah Kasut Airmax 97

Halluu hallu! Apa habaq semua..

Aku tengah-tengah boring dan mencari ilham nak bebel apa ni. Ok laa. nak cerita pasal hadiah besday lah. hihi. Alhamdulillah rezeki baru-baru ni dapat hadiah besday dari someone iaitu jeng jeng jenggg.



Airmax 97 colour purple. Nak beli pun kena mengumpul dia. Kesian dia. Huahuaa. Sad life ~
Tapi aku minat sebab colour dia cantik. Ni original Nike tau. Korang boleh ushar2 lah dekat butik barangan sukan. Situ memang barangan original. Dan harga pun have have jugak la. tapi kalau dah memang jenis pakai barang ori dia memang tak kisah. Macam aku belasah je pakai barang apa pun. Asal cantik. hahaha. Ni aku nak info beberapa tips yang korang boleh tengok dan tahu bila nak beli barang tu. Nak tahu barang tu ori or copy ori.

Apa perbezaan kasut original dengan copy ori ni??

1) DARI SEGI JAHITAN
- Kalau korang perhatikan dari segi jahitan. Original is dia punya jahitan sangat kemas ye.

2) MATERIAL
- Dari segi material is pulak, korang boleh tengok part jahitan, gam dia, dan tapak luar dan dalam. Dan original bila pakai dia akan rasa ringan dan selesa.

3) COLOUR
- Dari segi colour, kasut copy ori ada keluarkan colour yang banyak banding ori. Ori pulak ada keluarkan colour  setiap negara (limited). Bezanya adalah gred beza dari segi colour dan bentuk jenama melalui jahitan n cop.

Setiap negara ada keluarkan colour limited untuk ori. Copy ori dari China keluarkan colour selain daripada colour ori. Gred pulak colour dan bentuk yang berlainan. Copy dan gred ada keluarkn kasut yang bila dalam gelap ada cahaya

Itu la ada sedikit info. Hope korang faham apa yang aku bagitau ni. hahaha. Enjoy :)

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2019 BLOG CIK SYAA. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.